Join the community
Join our Swedish community and enjoy playing on fun game servers
Register now

Declined Admin Application - PaiN

• Go to Fragnet and use our promo code KLONKEN for 30% OFF the first month!
  • Do you want to rent servers with CS:GO skins or Swish? Go to Cloudnet.nu and get started today!
Status
The thread is locked!

PaiN

New member
Donor
Användarnamn: PaiN

Nickname
PaiN

Discord tag
PaiN#5177

Which server are you applying for?
Jailbreak

How long have you been playing CS:GO?
Jag började CS:GO för 4-5 år sedan. Jag köpte & solde CS:GO konton för 3-4 år sedan, Jag köpte billiga steam konton med CS:GO och rankade upp till global och sedan sålde jag dom för mer. Det förklarar varför jag bara har 500+ timmar på mitt nya steam konto.

Have you been banned or punished on our servers?
Ja, blev bannad för SCRIPT (bhop scripts) jag ångrar det som tusan och kommer aldrig göra något så dumt igen. Det var mitt fel och tänkte inte riktigt när jag gjorde det och det tycker jag var väldigt osmart och var inte alls planerat. Har även inte några planer på att bli straffad i framtiden.

Information about you
Jag heter Melvin och är 16 år och bor i en stad i sverige. Min hobby är natur livet och elektronik. Jag älskar att vara i naturen och för hoppnings vis ska utbilda mig till Skogsmästare inom snar framtid. Jag är en lugn och mogen person som gillar att hjälpa folk, Jag tycker att alla är lika värda och ingen ska behöva utsättas för några slags trakasserier.

Do you have any admin experience?
Ja, har haft egna servrar några år tillbaka (JB, 35hp & mm). Jag har också varit admin på Kebabgaming för några år sedan. Under årens gång har lärt mig mycket om hur man ska vara som admin och vilka krav som sätts på dig som person och admin. Som nämnts åvan äger jag en aktiv server & har redan grundläggande administrativa färdigheter.

Qualities that make you a good administrator
Jag är mogen och särbehandlar varken spelare eller vänner, alla följer samma regler och ska då straffas efter samma regler. Jag är online när jag får chansen och är en rättvis och jämn person. Jag tar inte vänligt till oförskämt beteende & racism, osv. Jag älskar att vara den personen som hjälper andra människor med dems problem inne på servern så gått det går. Jag tar mitt admin ansvar på fullaste allvar och respekt, är väldigt strikt om jag ser någon som bryter mot reglerna och förstår att min admin plikt går före spelandet.

Why should we pick you? What makes you unique?
Jag kan göra jobbet och leverera exceptionella resultat. Jag kommer att passa in vackert och vara ett bra tillskott till laget. Jag har en kombination av färdigheter och erfarenhet som gör att jag sticker ut från mängden. Jag är en mycket trevlig person och har ett stort sinne för humor och älskar att prata med spelare, få dem att skratta osv. och svara på spelarnas frågor om möjligt och göra det bästa jag kan för den spelaren.

Something else you would like to add?
Ses på andra sidan, Tack!

Last edited:

DexterN

Serveradmin
Serveradmin
Premium
Donor
Eftersom att du blev bannad nyligen och att du erkänner det här får mig och tänka en gång till. Tycker att det det är en bra ansöken överlag annars. Personligen tycker jag att du borde göra en ansökan när jag har sett dig "förändrats". Du kanske har visat detta bara att jag inte varit online, men jag vill se den "nya" du. Jag lägger detta i de andra adminsens händer eftersom jag inte vet hur du har betett de senaste dagarna!

Tack för dig tid!
//Dexter

ave

New member
VIP
-rep, det var inte alls längesen du blev bannad? Att bete sig under de få dagarna du nu varit unbannad är inte direkt något svårt :p Sen verkar du inte vara den smartaste heller, du blev irriterad för att du och din kompis inte blev indragen till en voicekanal. Verkar omogen och barnslig, bör inte bli admin i mina ögon och har extremt svårt att ens se dig ha en chans den kommande månaden eller två på grund av din ban som lades för några dagar sedan :)

• Like
Reactions: DexterN

WESTBROOK

Serveradmin
Serveradmin
Har svårt att bedöma denna ansökan och kommer där med inte ge något + / - rep i nuläget. Du har nyligen blivit bannad för scripts vilket du även har erkänt i ansökan. Du påstår att du har lärt dig av ditt misstag men trots det har det endast gått ett fåtal dagar.

Förutom det som är på papper tycker jag att du är en allmänt skön person att snacka med och ser inga personlighetsdrag som skulle vara opassande till administratör.

Jag har dock en sak som jag undrar. När jag kollar på din profil så ser jag att du har 100% (167) achievements som du har låst upp på samma år, månad, dag och exakt tid. "Upplåst 3 okt, 2019 @ 15:04" vilket inte direkt stödjer dig i sammanhanget att du påstår att du endast har scripts.

Hur som helst jag vill gärna se vad andra har att säga innan jag lägger min bedömning.

//
WESTBROOK

• Like
Reactions: Odde and DexterN

gladaren

Serveradmin
Serveradmin
VIP
-rep från mig då du senast blev bannad för bara typ någon vecka sedan

lilledons

Serveradmin
Serveradmin
VIP
Hej @PaiN !

Det var jag som tog ansvaret för din ban sist. BHOP script var en självklarhet. Men jag tror även du använde dig utav ett assisterande visionsfusk som inom gaming världen kallas wallhack. Jag har bevis på detta också.

Du verkar ha läst reglerna på hemsidan, erfaren som warden och du har allmänt varit en "guldpojke" både in-game och i discorden. För mig personligen känns detta som en stor bluff och jag tror inte du kommer sluta fuska i framtiden. Däremot, är det upp till bevis. Du har ett ansvar om duskulle vilja bli Administratör på Klonken. Det är inget community som är "lätta" på sina riktlinjer och därmed tror jag du kommer bli nekad för denna ansökan.

Dock finns det hopp. Jag skrev aldrig in bannen som wallhack och därmed blev bannen inte permanent. Att erkänna fusk i detta fallet är lika positivt som negativt. Det är bra att du talar klarspråk och för fram sanningen men detta kan orsaka stora tveksamheter bland spelare och inte tala om de som ska anställa dig, STAFF-teamet.

Jag, personligen skulle vilja se dig spela legit på våra servrar eftersom du är en duktig och erfaren kille. Men, jag har OTROLOIGT svårt att se det ljusa i en fuskare och jag kommer aldrig, stå för någon som laddat ner något typ av fuskmedel. Detta beror på att jag har spelat CS:GO i hela mitt liv och när någon tar en "shortcut" för sig själv men också samtidigt förstör för alla andra såbryr jag mig faktiskt inte om vilken "personlighet" du har visat in-game och på discorden.

Sen håller jag med en det utav vad @ave skriver. Att komma tillbaka några dagar senare efter din ban för att ansöka som Admin är helt chockerande enligt mig. Jag hävde din bannlysning eftersom jag i en tidigare diskussion med @Vincent kom fram till att materialet jag hade inte var nog, även fast både jag, @WESTBROOK och @DexterN hade upplevt, med egna ögon, hur du fuskade in-game. Nu när du erkänner det förtjänar du precis som alla andra en bannlysning för BHOP script. Bara för du erkänner det kommer faktumet att du har fuskat inte försvinna?

Jag kommer att ge dig ett -rep på denna ansökan. Jag anser att du inte, under några omständigheter, förtjänar redan nu att bli Admin på Klonkens servrar. Avtjäna din bannlysning istället, kom tillbaka och spela utan fusk. Visa att du verkligen vill vara Admin här och övertyga alla att du har förändrat dig. En förändring från att fuska till att vara legit sker inte på några dagar...

En hälsning med kärlek och kamratskap, lilledons

Salty

New member
Hej, känt dig länge nu och den ser bra ut och bra utförligt skrivande. Du blev bannad av en anledning och så men du är en ärlig person som ändå inte alla är, inte många som dig på servern heller. Spelat länge och ändå har haft bra servrar och är bra på sånt. Tänker inte ge dig -rep eller +rep för din ansökan just för att vi vart vänner läge å så annars skulle jag lätt ge dig ett + för den här men ha de bra.

Makis

Vice President
Administrator
Premium
Awards
1
Kan undra utav nyfikenhet hur det inte är "planerat" att slå igång ett bhop script samt använda det.

PaiN

New member
Donor
Kan undra utav nyfikenhet hur det inte är "planerat" att slå igång ett bhop script samt använda det.
Hej, Jag förstår ifall det låter lite konstigt eller invecklat. Det jag menade var att det inte var planerat så personligen tänkte jag inte helt igenom innan jag joina servern och tillämpa det.

Själv tror jag att jag kommer bli DENIED då jag nydligen blev bannad och har lite förtroende. Men jag tror fortfarande på mig och min ansökan och hoppas verkligen jag kan visa vilken slags person & admin jag är.

Med vänlig hälsning
Melvin (PaiN)

Vincent

President
Administrator
Premium
VIP
Awards
1
Har beslutat att neka din ansökan. Detta med anledning av att du nyligen varit bannad för Scripting på våra servrar, något du själv har erkänt dig skyldig till. Jag tycker även att du har ansökt för tidigt och borde ha vistats ett längre tag på communityt innan du ansökte, särskilt med tanke på att du nyligen varit bannad.

Om du fortfarande vill bli admin på Klonken är du välkommen att ansöka igen tidigast 24 oktober! (y)

Status
The thread is locked!