Slutförd New server - Whitelistad JB server

Status
Den här tråden är låst

Monza

Medlem
User name: Monza

Category
New server

Short suggestion description
Whitelistad JB server ( LÄS )

Description
Hej alla mina goda vänner!

Nu sitter jag här och vill framföra en väldigt god idé enligt mig och några andra på klonken communityt! Jag önskar och hoppas på att klonken kan framföra en välbyggd whitelistad Jailbreak server där vi har i syfte med att skapa en mogen och hög JB nivå. Det jag vill komma till är att det finns alldeles för många JB servrar som endast har i mål att bli stora och få in massvis av spelare. Men, jag tror många, framförallt äldre, kommer uppskatta en JB server där man med säkerhet vet att man kommer ha skön stund varje gång man går in, man slipper huvudverk, omogna spelare samt får man mer kreativa aktiviteter inne på JB servern. Med detta sagt så syftar jag såklart inte på en åldersbegränsad whitelist utan att man går på mogenhet och ansökningar vilket en Ansvarig/Head-Admin får ta hand om.

Jag vet med säkerhet att Klonken har spelarbasen till det, och utan tvekan STAFF teamet för det. Jag föreslår att vi tillsammans inom en JB - STAFF bygger upp servern med mycket simpla regler och utser rätt spelare för servern. Ingen stress med att få upp en server utan istället bygga den från grund och botten, få in najs plugins, features mm.

Innan ni bara nekar denna idén så var snäll att tänk efter på hur detta kan väcka ögonen för många JB spelare, dem kommer tänka att servern är whitelistad, vilket kommer göra mer "seriösa" spelare sugna och därför minskar trollandet/skrikandet/omogenheten osv osv...

Jag tror även detta kan stärka klonken communityt i det hela, skapa en skön stämning på discorden då retake servrar oftast används för att träna sina skills eller bara allmänt chilla.
 
Detta förslag har implementerats. Röster accepteras inte längre.

WESTBROOK

Medlem
+rep Ny här i detta community men det låter som en bra ide som kan fånga blickar hos diverse spelare.
 

Vincnt

Administratör & Ordförande
Styrelsemedlem
Jag tycker om Jailbreak och hade gärna sett en aktiv server med aktiva och duktiga admins som kan säkerställa att spelare följer reglerna. Jag tror däremot inte på konceptet att öppna en whitelist server för det, åtminstone inte i nuläget. Detta på grund av att vi inte har någon öppen JB-server idag. Om vi hade haft en aktiv JB-server redan nu hade det förmodligen varit mer attraktivt med en whitelist server.

Har drivit ett flertal populära Jailbreak servrar genom åren och varit admin på ytterligare några (sedan 2007), främst i CS 1.6, men även Counterzone i CS:GO. Jag vet därmed att det ligger många timmars arbete bakom plugins, testning, regler och bemanning. En bra JB-server kräver flera duktiga och aktiva admins, likväl en aktiv spelarbas. Att få in spelare till en öppen JB bör inte vara några problem. Men personligen är jag i dagsläget inte så pass motiverad till det att jag skulle kunna lägga den tid som krävs för att uppdatera regler och styra upp en JB. Där krävs någon duktig och engagerad som har möjlighet att lägga mycket tid.

Kort och gott, är positiv till Jailbreak om det finns tillräckligt motiverade admins som vet hur man styr och ställer på en sådan server.
 
  • Gilla
Reaktioner: Titan och Monza

Monza

Medlem
Jag tycker om Jailbreak och hade gärna sett en aktiv server med aktiva och duktiga admins som kan säkerställa att spelare följer reglerna. Jag tror däremot inte på konceptet att öppna en whitelist server för det, åtminstone inte i nuläget. Detta på grund av att vi inte har någon öppen JB-server idag. Om vi hade haft en aktiv JB-server redan nu hade det förmodligen varit mer attraktivt med en whitelist server.

Har drivit ett flertal populära Jailbreak servrar genom åren och varit admin på ytterligare några (sedan 2007), främst i CS 1.6, men även Counterzone i CS:GO. Jag vet därmed att det ligger många timmars arbete bakom plugins, testning, regler och bemanning. En bra JB-server kräver flera duktiga och aktiva admins, likväl en aktiv spelarbas. Att få in spelare till en öppen JB bör inte vara några problem. Men personligen är jag i dagsläget inte så pass motiverad till det att jag skulle kunna lägga den tid som krävs för att uppdatera regler och styra upp en JB. Där krävs någon duktig och engagerad som har möjlighet att lägga mycket tid.

Kort och gott, är positiv till Jailbreak om det finns tillräckligt motiverade admins som vet hur man styr och ställer på en sådan server.
Jag skriver vidare en kort information till dig på discorden, men jag uppskattar ditt utförliga svar!
 

Vincnt

Administratör & Ordförande
Styrelsemedlem
Ditt förslag är halvt accepterat. Vi planerar att öppna en Jailbreak-server, däremot kommer den servern inte vara låst, åtminstone inte till en början.

Markerar tråden som accepterad!
 
  • Gilla
Reaktioner: Titan
Status
Den här tråden är låst