Application Adminansökan - Phuni

Phuni

Member
Nov 15, 2019
3
0
1
Awards
0
User name: Phuni

Nick
Phuni

På vilka servrar vill du vara admin?
Retakes

Introducera dig själv
Tjena, heter Benjamin och är 18 år och bor i Södertälje. Går tredje året i gymnasiet där jag valt informations- och medieteknik som inriktning, hade tänkt satsa på spelprogrammering framtiden då jag gillar spel, samt programmering. (A i Programmering 1 och 2). På fritiden gör jag inte mycket annat än att spela/sitta vid datorn. Var ganska aktiv på CS:GO under 2015-2017 men tog än längre paus till tidigare i år. Under tiden har jag spelat spel som BO4, Fortnite och mindre kända spel som Trove (har ca 2000 timmar i de spelet och gjort ett flertal mods som sammanlagt har över 50k downloads).

När började du spela Counter-Strike?
Började spela CS:GO 2015 när operation bloodhound släpptes och spelade då flera timmar varje dag, men efter att jag fick VAC på mitt main (hade delat CS:GO till ett smurf där jag fuskade mot kompisar/bottar i private matcher) så tappade jag intresset lite. När jag tidigare i år började spela igen så märkte jag att min trust factor var låg (mötte fuskare typ varje game) så antog jag att det berodde på min VAC i tf2. Därför skaffade jag ett nytt main som nu är det kontot jag använder till allting. Just nu är jag Supreme i MM och brukar lira retakes som warmup eller när jag inte känner för comp (ligger runt rank 70/80 på klonken och började spela ett par veckor sen).

Har du någon tidigare erfarenhet av att vara admin?
från ca juli 2015 var jag admin på en JB server som hette fdgamers, tyvärr så stängdes den tidigt 2016. Där har jag lärt mig hur man hanterar vissa situationer, tex märker man om det är någon som bara är inne på servern för att första/griefa.

Vilka är de viktigaste kvalifikationerna hos en admin?
Som admin så ska man inte abusa sin makt, det måste alltså finnas en anledning till att straffa någon man måste också se till att de straffen man ger är rättvisa för de situationer som uppstår, tex ibland kanske det räcker med varningar. Samt ska man förklara för de straffade varför de fick de straffen som de fick, så att det inte upprepas. Man ska också vara öppen för kritik, gör man något fel så måste man rätta till det. man ska också hjälpa spelare som ber om hjälp. Man ska alltså se till att alla blir lika behandlade/har det bra på servern.

Har du blivit bannad på våra servrar?
Nej

Varför ska vi välja dig?
Eftersom jag är väldigt ofta inne på server, och har då märk att mycket kränkningar sker. Ett fåtal gånger har jag även stött på fuskare. Jag vill alltså hjälpa till att minska detta så att det blir en trevligare miljö/stämning inne på servrarna, så att flera känner sig välkomna.

Något annat du vill lägga till?

Last edited:

Vincent

Administrator
VIP
Jul 18, 2019
180
30
28
Awards
0
Tjena! Kul att du vill bli admin, du har dock inte särskilt mycket speltid på våra servrar ännu.

Vi ser gärna att man har 20+ timmar på våra servrar innan ansökan är aktuell. Hur ser du på det?

Du kan se våra krav här: https://klonken.nu/support/knowledge-base/8/

ToUcH

Trial Admin
Klonken member
Member
Oct 29, 2019
7
2
3
Awards
0
Jag får en känsla att du vet vad du pratar om och vill hjälpa oss på Klonken för att det ska vara en trevlig server att spela på.

Tyvärr har du ju inte 20 timmar som det står att man ska ha innan man ansöker,
men det är ju lätt att jobba upp,
så vi ses senare hoppas vi

Discord