Declined Admin Application - Sorra

Status
The thread is locked!

Sorra

VIP
Username: Sorra

Nickname
Sorra

Discord tag
Sorra#0153

Which server are you applying for?
Retakes / FFA DM

How long have you been playing CS:GO?
2 Years, I currently have 1300 hours but Im very experienced.

Have you been banned or punished on our servers?
No

Information about you
Im 17 years old and I usually spend my free time on playing video games such has League of Legends, CS:GO and Valorant. I go to the gym about 5 times a week sometimes 6 if Im feeling it. I live in Sweden, Västerås and I have been my entire life. Im currently in my second year on high school studying to be an engineer. My mother is from Afganistan and my father from Pakistan so I'm pretty much from the middle eastern. I played a lot of soccer when I was young and eventually started in a team too. I know a lot about teamwork and how to communicate with each other.

Do you have any admin experience?
Yes, been admin on another retake server before but I quit since I stopped playing CS:GO. But now I'm back and committed to playing it again.

Qualities that make you a good administrator
I have a lot of experience in CS:GO, I understand the difference between critiquing someone and flaming someone. I always pay attention to everyone so that I don't miss anything. I have also met many cheaters that have tried to hide their cheats in the best way possible but still gotten banned because I reviewed the demos.

Why should we pick you? What makes you unique?
Im always playing on Klonken retakes which would make me an active administrator. Its pretty simple for me to understand when somebody is being harsh/flaming others which helps out the community to be a better place. I will treat everybody with the same respect no matter what.

Something else you would like to add?
I would like to be admin since I play a lot on the retakes servers and I see a lot of people that are genuinely just harsh against others, which I don't respect at all. There are also players that ruin the fun in retakes such as trollers and those who cheat but haven't gotten banned.

Last edited:

DexterN

Serveradmin
Premium
VIP
I like how you have a well-developed application, it shows your interest. Although you seem toxic at times in the game chat and we don't appreciate someone being toxic to our players. As far as being punished you indeed have not been punished once which is a plus. If something is gonna bring you down, it will be your recent chat messages.

Thanks for your time!
//DexterN

Arad119

Trial Serveradmin
VIP
Tja!

Kul att se dig ansöka till klonken, vet vad du är kapabel till då jag känner dig irl. Extremt duktig på spelet under den lilla tiden du spelat och vet att du skulle kunna urskilja någon som fuskar mot någon som faktiskt är duktig.

Precis som DexterN tidigare nämnde så är du ofta toxic i chatten. Vet att det är svårt att inte kommentera när någon gör något dumt in-game men vet även att du kan ändra den mentaliteten. Lyckas du ändra det tankesättet, hålla de kommentarerna till dig själv och faktiskt vara positiv i chatten så skulle du kunna bli en extremt bra admin.

Utifrån dessa punkter så ger jag ett -rep då jag tycker att du bör ändra hur du beter dig in-game innan du får en chans att bli admin.

Last edited:

ave

Premium
VIP
Kan man inte visa att man kan sköta sig som spelare är det för stor risk att sitta och hoppas på att han ska ändra på sig när han väl blir admin. Är inte heller svårt att avstå från att kalla någon sopa eller liknande, har man problem med att inte slänga ur sig sånt finns det inte en chans att man passar som admin, Arad119.
Får panik på hur dum din kommentar är, du menar att du rekommenderar någon som admin för att du sitter och tror att han ska förändras? Låt honom visa att han kan förändras innan han blir admin och lägg sedan isåfall en +rep. Verkligen jättedumt =) Hade detta inte varit din irl hade du utan tvekan lagt en -rep ifall spelaren hade haft samma typ av chattlog, tråkigt att du avgör ifall du lägger +rep beroende på ifall spelaren är en kompis till dig eller inte.

OT: -rep, ganska dumt av dig att göra en ansökan när du inte ens försöker sköta dig ingame =)

• Like
Reactions: Arad119

Arad119

Trial Serveradmin
VIP
Fattar din vinkel på hur du ser hans ansökan och respekterar det. Utgår inte endast utifrån hans ansökan & chatt logs utan tar med även hur han är irl. Hade jag inte känt honom och bara spelat med honom in-game hade det varit en helt annan femma. Vet att han har en bra attityd egentligen även fast det inte syns på servern så fattar din synvinkel på det.

Tar gärna tillbaka min +rep på honom tills han visat att han egentligen har en bra attityd precis som du själv tycker :)

Janne

Serveradmin
VIP
Bra ansökan osv!

Men håller tyvärr med ave på den här eftersom han fått mig o inse att spelare som visar sig dåligt ingame måste ta o engagera sig mer som person att bli mindre toxic och istället försöka förbättra communitiet på fler sätt genom att t.ex skicka in reports, bli mer hjälpande i chatten och framförallt inte låta dem där fula orden slinka ut i chatten emot spelare.

Försök utvecklas mer som person och ansök istället gärna om några månader är nog mitt bästa tips.

-rep
Mvh// Janne

Monza

Headadmin
VIP
Förbered dig för kritik!

Kan möjligtvis din vilja till att bli admin vara för att få en fördel i vissa sammanhang in-game?

Detta är en fråga som jag vill att du svarar ärligt på. Det finns massvis av spelare som är lättirriterade och har kort stubin, inklusive mig. Alla kan bli arga, säga saker som man inte menar och alla kan agera på sätt man inte vanligtvis skulle gjort utan ilskans påverkan. MEN! Det som är viktigt här är att under inga omständigheter får något administrativt arbete påverkas av ens ilska, svartsjuka eller någon form av känsla. Att straffa pga känslor såväl som att "bortse" från att straffa, tex en IRL kompis, är båda två likvärdiga förbjudna. Som administratör har du regler, riktlinjer och ett otroligt stort ansvar som ska följas och visas. Klarar man inte av detta, så är det tack och adjö, packa väskan och åk hem!

Det som oroar mig är att du skapar ansökan endast för att senare kunna utnyttja dessa admin permsen till din egen nytta. Jag känner verkligen inte dig, och jag dömer absolut inte dig här och nu såklart. Men det är denna uppfattningen man får när till och med din IRL kompis skriver;

"Precis som DexterN tidigare nämnde så är du ofta toxic i chatten. Vet att det är svårt att inte kommentera när någon gör något dumt in-game men vet även att du kan ändra den mentaliteten."

Annars håller jag med ave och Janne . Jag vill både se och höra att du ändrar attityden in-game, sen vill jag att du skapar en ny ansökan och provar igen. Inte om en timme, inte om en dag, inte heller om en vecka men möjligt vis om en månad eller två.

Tills dess, trevligt att råkas och jag önskar dig all lycka till!
- Monza out

• Like
Reactions: DexterN

Sorra

VIP
Hade aldrig tänkt att att missbruka adminrollen till att få fördel in-game. Jag är en väldigt tävlingsinriktad person och skulle därför aldrig göra något som missbruka för en liten advantage. Den främsta anledningen till att jag ville bli admin var för att göra Klonken gemenskapen bättre. Jag vet att jag själv har varit lite toxic i chatten o försöker just nu ändra på det så gott som möjligt. Men har även sett/hört mycket grovare saker på servern och även fuskare som förstör det roliga med exempelvis retakes. Jag avvaktar gärna med att bli admin i nuläget då jag själv har varit toxic tidigare. Vill kunna bevisa att jag egentligen inte är toxic även om jag la dumma o onödiga kommentarer i chatten.

Vincent

Administrator
Premium
VIP
-rep

Kan inte se att du har varit med i vår Discord tidigare och du gick med först idag. Tycker det är viktigt att de som vill bli admin här är involverade i vår community först - särskilt att man uppfyller alla krav innan man ansöker.

Vincent

Administrator
Premium
VIP
Nekad med hänvisning till andra svar i den här tråden samt det jag själv skrev här om dagen. Det är viktigt att man uppfyller samtliga krav innan man ansöker, annars blir det oseriöst. Du bör dessutom engagera dig mer i communityt om du ska ha en chans att bli admin här.

Du är välkommen att ansöka igen tidigast 20 mars 2021.

Status
The thread is locked!

Members online

Latest posts

Latest profile posts

ave wrote on Vincent's profile.
varför ser man inte folks steamprofiler längre, -rep very bad i am now very mad :mad::cautious:(n)
Sickancsgod wrote on Cekon's profile.
😻
Cekon wrote on Sickancsgod's profile.
🤗
Cekon wrote on Klint's profile.
-rep noob
banned 18/12/2020 for "cheating" - which i never did-.- the ban

Forum statistics

Threads
1,027
Members
1,529